Rady a tipy

Finská sauna aneb Saunování trošku jinak

Láká vás saunování? Chcete zlepšit svou imunitu, uvolnit svaly po sportu, nebo se zkrátka jen uvolnit po náročném pracovním týdnu? Pokud na něco z toho přikyvujete, tak je právě saunování jedno z nejlepších řešení. Třeba vás ale neláká oblak páry a vlhko. I s tím se dá něco dělat, protože finská sauna nabízí ještě suchý způsob jen pomocí žhavých kamenů, které zahřívají prostor.

Pokud chcete přece jen otestovat i klasickou páru, můžete „pářit“ buď ručně poléváním kamenů, nebo nechat vlhkost i teplotu sauny na automatice, která to řeší za vás tzv. výparníkem.

Podle vašich představ, přání a dispozic

V případě, že vás saunování chytlo, může se stát, že zatoužíte po finské sauně ve vlastní režii. Tedy takové, kde budete vlastní pánem a nebudete se chtít orientovat podle něčí otvírací doby nebo dojíždět. Pak je jednoduchým řešením sauna vlastní a v tom případě je nejjednodušší nás kontaktovat a nechat si navrhnout vlastní finskou saunu podle vašich přání a specifik.

Naši lidé prozkoumají cílové a navrhnou optimální řešení. To bude spočívat v kombinaci tvarů, materiálů a případných doplňků finské sauny. Finské sauny vyrábíme a stavíme jen v rámci České republiky a pouze ručně. Pro zajištění opravdu špičkové kvality celého servisu je na místě staví zaměstnanci, kteří saunu přímo vyráběli.

Nezpochybnitelné benefity pro zdraví člověka

V rámci trendů saunování je finský typ asi nejznámější možnosti. Saunování ve zdravé míře a při dodržení všech pravidel posiluje organismus – hlavně jeho termoregulaci a imunitu – a vyplavuje z těla veškeré toxiny. Tím pádem také redukuje stres, zlepšuje spánek a vede nás k tomu se aspoň na chvíli zcela „zklidnit“. Toxinů a stresu nabíráme hlavně v městském prostředí každý den více než dost. Pokud vás trápí například nedostatečné prokrvení končetin a pleti, pak je finská sauna ideální způsob, jak tento stav zlepšit.

V psychické rovině přináší také lepší náladu, zbavuje stresu či depresí, protože vyplavuje do těla endorfiny a dovoluje skutečné uvolnění. Endorfiny jsou tzv. hormony štěstí a jejich přítomnost řetězově působí na další složky v mozku, takže se člověk cítí obecně lépe.

Naše firma nabízí finské sauny jako venkovní i domácí model.

Nic nepřehánět, nic nehnat na sílu

Správný dopad pobytu ve finské sauně ovlivňuje teplota, vlhkost a délka pobytu. Teplota má být zhruba 90 – 100 stupňů Celsia, vlhkost někde nad 20%. Jedna návštěva by měla trvat cca 5 – 15 minut. Pokud jste teprve začátečníci, zůstaňte uvnitř klidně jen pár minut. Hlavně pozorujte reakce svého těla a pokud se projeví jakékoli problémy, saunování nechte a proberte je se svým doktorem. Pro netrénovaný organismus je finská sauna silný zážitek a změna režimu. Stejně jako pozvolné ohřívání, ani ochlazování nemá probíhat skokově, ale pozvolna.

Finská sauna – jak cizí, tak domácí – vám bude dobře sloužit, pokud to s ní nebudete přehánět.

Poslat komentář